شرکت بهین تجارت

ترخیص کالا به عراق

شرکت بهین تجارت

ترخیص کالا به عراق

انجام کلیه امور تجاری از قبیل ترخیص کالاهای صادراتی به کشور عراق، واردات از عراق به ایران و بازاریابی فروش محصولات در کشور عراق

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰
 

تجارت بین الملل یکی از صنایع هزاره جدید است که مورد استقبال فراوانی قرار گرفته. اما این صنعت چیز جدیدی نیست. به مارکو پولو فکر کنید و کاروان های بزرگ و محموله های ابریشم و ادویه جاتشان را در نظر بگیرید. حتی بیشتر از آن به تجارت صدف و نمک قبایل متشکل از انسان های اولیه بیاندیشید.

تجارت زمانی به وجود می آید که یک گروه یا یک کشور دارای کالا یا کالاهایی باشد که یک کشور دیگر به آن نیازمند است. در واقع هر چه دنیا از نظر تکنولوژیکی بیشتر پیشرفت می کند ، یعنی هر چقدر که ما به سمت شیوه های پیچیده تر تفکر جهانی پیش می رویم ، تجارت بین المللی هم از نظر سود و رضایت شخصی بهبود یافته و هم پاداش بیشتری را به ما خواهد داد.

به گزارش وبلاگ بهین تجارت، واردات فقط برای آن دسته از افراد بی بند و باری نیست که می خواستند از این طریق زنده بمانند. به گفته وزارت بازرگانی آمریکا ، این روزها واردات به یکی از کسب و کارهای بزرگ تبدیل شده و ارزش آن به ۱.۲ تریلیون دلار رسیده است. صادرات نیز به همان اندازه پیشرفت کرده است. تنها در یک سال ، شرکت های آمریکایی ۷۷۲ میلیارد دلار کالا به بیش از ۱۵۰ کشور خارجی صادر کرده اند. همه چیز از نوشیدنی گرفته تا انواع کالاها – و لیست حیرت انگیزی از سایر محصولاتی که هرگز نمی توانید آنها را به عنوان کالاهای جهانی در نظر بگیرید – یک بازی عادلانه را برای تجار باهوش به راه انداخته اند. این محصولات روزانه در هر نقطه از جهان خریداری شده، فروخته می شوند ، و یا توزیع می گردند. اما واردات و صادرات تنها توسط تجار شرکت های بزرگ انجام نمی شوند ، به گفته وزارت بازرگانی ایالات متحده ، شرکت های بزرگ تنها حدود ۴ درصد از کل صادرکنندگان را تشکیل می دهند. این بدان معناست که ۹۶ درصد دیگر از صادرکنندگان – شرکت های خرده پایی هستند که از این طریق سود می برند.

  • در دسترس بودن: در برخی موارد شما نمی توانید در کشور خود پیشرفت کنید یا محصول مورد نظرتان را بسازید. به عنوان مثال موز در آلاسکا ، چوب ماهون در ماین و یا Ball Park franksدر فرانسه.
  • مهر و موم: بسیاری از محصولات ، مانند خاویار و زعفران، اگر به جای تولید داخلی، وارد شوند تصویر بسیار بهتری خواهند داشت. به عنوان مثال مبلمان اسکاندیناوی ، عطر فرانسوی ، پنبه مصری، پسته ایرانی و … لذا حتی وقتی بتوانید آن ها را در کشور خود درست کنید ، باز هم بهتر است وارد شوند زیرا وقتی از سواحل دور دست می آیند ، اشرافی تر به نظر می رسند.
  • قیمت: بعضی از محصولات وقتی از خارج از کشور وارد می شوند ارزان تر تمام می شوند. اسباب بازی های کره ای ، لوازم الکترونیکی تایوانی و لباس مکزیکی ، اغلب می توانند در کارخانه های خارجی با هزینه بسیار کمتری نسبت به کارخانجات داخلی و یا مونتاژشان در داخل کشور تولید گردند.

گذشته از اقلام مهر و موم شده ، کشورها به طور معمول کالاها و خدماتی را صادر می کنند که می توانند با هزینه پایینی آنها را تولید کنند و کالاهایی را که با هزینه کمتر در خارج از کشور تولید می گردند وارد می کنند. چه چیزی باعث می شود که یک محصول در یک کشور نسبت به دیگر کشورها ارزان تر تولید شود؟ دو عامل در این عرصه دخیل هستند: منابع و فناوری. به عنوان مثال ، یک کشور با منابع گسترده نفت و پالایشگاه های پیشرفته، نفت را صادر می کند اما ممکن است نیاز به واردات پوشاک داشته باشد.

منبع: صادرات و واردات

  • ۹۸/۱۱/۳۰
  • بهین تجارت

صادرات

واردات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی